Ahad, Julai 13, 2008

TV3 perlu disaman


AnakKechil menyarankan kepada pimpinan Pakatan Rakyat agar mengambil tindakan mahkamah ke atas TV3 kerana menyebarkan berita palsu kepada rakyat. Perkara ini harus dihentikan dengan segera supaya rakyat tahu siapa yang selalu membuat fitnah.

TV3 lakukan 'jenayah media', sebar fitnah
M Khaleel Kas
Sat Jul 12, 08 8:15:56 am MYT
KUALA LUMPUR, 12 Julai (Hrkh)

- Tindakan dan keghairahan media perdana di negara ini dalam menyiarkan berita-berita yang boleh memgambarkan keburukan pemimpin kerajaan negeri yang diperintah selain daripada Barisan Nasional (BN) amatlah dikesali.

Menurut Presiden Teras, Azmi Abdul Hamid dalam proses untuk memenuhi agenda memburukkan lawan politik BN , media perdana sangat ketara cuba menggambarkan pemerintahan Pakatan Rakyat juga turut menyalahgunakan wang rakyat untuk berbelanja mewah.

"Teras kesal kenapa budaya fitnah media ini diamalkan oleh TV3, bukankah dengan cara yang sangat gelojoh ini akan memburukkan lagi keadaan berpolitik di negara ini.

"Menfitnah dengan berita yang salah apatah lagi dengan membabitkan kelompok istana adalah gejala yang tidak dapat diterima oleh rakyat,"ujarnya yang kesal dengan kejadian tersebut.-


TV3 digesa mohon maaf,jangan ulangi kesilapan
Izwan Abdul Halim
Sat Jul 12, 08 8:03:00 am MYT
ALOR STAR, 12 Julai (Hrkh)

- Sementara itu, Setiausaha Akhbar Menteri Besar, Helmi Khalid dalam kenyataan akhbarnya sebelum ini menjelaskan bahawa, pesawat sewa khas yang dinaiki Menteri Besar Kedah adalah bagi menyertai rombongan Diraja Kedah ke Brunei untuk menyembah titah mengundang Sultan Brunei ke majlis sambutan Jubli Emas Pemerintahan Sultan Kedah pada Selasa depan.

Menurut Helmi, rombongan Diraja itu diketuai Tuanku Bendahara Kedah yang disertai isterinya selain Ketua Istiadat Istana Datuk Saad Endut dan isteri selain Azizan dan isteri.

Helmi menjelaskan, TV3 yang merakam rombongan itu menaiki pesawat dan menyebut seolah-olah ia adalah rombongan Menteri Besar adalah tidak tepat.

"Kita kesal dengan laporan berita yang mengelirukan itu dan kita mohon supaya stesen televisyen itu tidak lagi membuat laporan berdasarkan andaian semata-mata tanpa meminta penjelasan rasmi terlebih dahulu kerana ia melibatkan kepentingan istana," kata Hilmi.-


Tembakan peluru kapur TV3
Zukifli Yahaya
Fri Jul 11, 08 7:34:57 am MYT

-Selepas 100 hari, baru tembakan yang ditunggu-tunggu dari pembangkang bermula. Bekas Menteri Besar Kedah, Dato' Seri Mahdzir Khalid membidas Ustaz Azizan Abdul Razak yang kononnya tidak tahu mengurus sumber pendapatan kerajaan negeri dengan baik.

Media yang taksub dengan isu alam sekitar, TV3, dalam laporannya baru-baru ini membongkar kegiatan penebangan balak yang berlaku secara berleluasa sejak lima tahun lalu di kawasan tadahan air di negeri Kedah.

Ustaz Azizan baru tiga bulan menjadi Menteri Besar. Bermakna, kegiatan memusnahkan kawasan tadahan air itu berlaku sejak Dato' Syed Razak Syed Zain menjadi Menteri Besar dan berlarutan di zaman Mahdzir.

Itu intisari dari laporan yang dibuat oleh TV3. Meludah ke muka Ustaz Azizan, terkena batang hidung menteri besar terdahulu.-

Petikan dari Harakahdaily


Tiada ulasan: