Ahad, Februari 08, 2009

BN sudah hampiri ajal


Kemelut politik dan krisis perlembagaan yang berlaku di Perak adalah satu petunjuk kepada semakin hampirnya ajal Barisan Nasional(BN). BN telah menunjukkan kepada rakyat bahawa parti itu boleh melakukan apa saja Istana dan SPR asalkan hasrat mereka tercapai.

Apa yang terjadi di Perak akan mengingatkan kita kepada sejarah kejatuhan empayar Kesultanan Melayu Melaka di tangan Portugis. Punca utama kepada kemusnahan itu adalah disebabkan sikap pembesar-pembesar Melayu Melaka yang tamak, dengki dan terlalu taksub kepada kuasa sesama sendiri sehingga sangguh mengadaikan maruah, harga diri, agama, bangsa dan negara. Ini diikuti oleh pihak istana yang tertutup pandangan mereka kepada keadaan yang sebenar akibat dari perbuatan pembesar-pembesar yang memberikan laporan palsu. Akhirnya negara tergadai dan dijajah oleh pihak lain.

Apakah sejarah itu akan berulang kembali? Ia pasti berulang seandainya kita sebagai rakyat mengambil sikap acuh tak acuh sahaja. Bukan bermaksud untuk menyuruh kita berdemotrasi di jalanan tetapi PASTIKAN pada mana-mana pilihanraya yang bakal mendatang BN disingkirkan dengan cara terhormat.

Kita tak perlu untuk merampas kuasa seperti BN yang kemaruk untuk berkuasa tetapi tingkatkan iman dan amalan supaya rakyat tetap yakin dan percaya kepada PAKATAN RAKYAT. Rapatkan pakatan dan perbaiki sebarang kesilapan yang telah berlaku. Selebihnya kita bertakawal kepada ALLAH yang satu.

Kepada kerajaan HARAM BN di Perak, seandainya kalian semua berani dan yakin bahawa rakyat menyokong anda, adakan sidang DUN dengan segera dan usulkan kepada Dewan agar DUN Perak dibubarkan. Seandainya anda menang maka anda berhak untuk menjadi satu kerajaan yang SAH. Seandainya anda semua enggan berbuat demikian maka Perak akan ditadbir oleh kerajaan HARAM sehinggalah rakyat yang berhak menentukan.

1 ulasan:

Unknown berkata...

salam... ubn memang rakus.