Sabtu, Jun 07, 2008

Peritnya Hidup Ini...


Kehidupan kita di dunia ini semakin hari semakin bertambah perit. Bukan bertujuan untuk mengeluh tetapi amat payah untuk AnakKechil memikirkan bagaimana pemimpin yang ada sekarang mentadbir negara. Apakah mereka betul-betul merasai bebanan yang rakyat tanggung dan pikul selama ini?

Sejak berita kenaikan harga minyak diumumkan, banyak pihak telah mengeluarkan pandangan dan pendapat masing-masing dan boleh dikatakan kebanyakkannya mengeluh kekesalan dengan tindakan yang tidak bijak dan tidak prihatin oleh kerajaan BN.

AnakKechil dapat merasakan kebimbangan rakyat yang terpaksa menanggung beban dan mungkin ada yang sedang mencongak apakah yang akan berlaku esok dan lusa. Barangan apakah lagi yang akan naik harga.

"Gabenor Bank Negara Tan Sri Dr. Zeti Akhtar Aziz menyatakan inflasi di negara ini akan meningkat kepada 5 peratus pada bulan Jun ini.

"Ia adalah satu kenaikan kadar inflasi yang tinggi dalam tempoh 10 tahun ini. Para penganalisis ekonomi pula ada yang menjangka inflasi akan naik sehingga 6 peratus," ujarnya.

Persoalannya sampai bilakah rakyat harus menanggung semua ini? Rakyat harus bersuara. Rakyat harus proaktif untuk menyatakan hak rakyat.

Tiada ulasan: